IDEAS home Printed from https://ideas.repec.org/a/bbs/prospe/v5y2018i1p154-165.html
   My bibliography  Save this article

Erasmus+ turizmus? A tanulási és utazási formák metszéspontjai: Az Erasmus-program és a turizmus kapcsolata

Author

Listed:
  • Répászky Márk Tamás

Abstract

Az Erasmus-programokban való részvétel egyre népszerűbbé válik napjainkban. Miért is szeretnek a hallgatók egy másik országban tanulni? E kérdésre számos válasz adható. Mint turizmus-vendéglátás szakos hallgató, én a turizmus szemszögéből vizsgáltam ezt a típusú hallgatói mobilitást. Véleményem szerint az Erasmus-program szorosan kötődik a turizmushoz, ennek ellenére kutatásom során nem találkoztam a program és a turizmus szoros kapcsolatát vizsgáló tanulmánnyal; az eddigi írások elsősorban a programban rejlő előnyökkel és azok utólagos hatásaival – leginkább a foglalkoztatottságra való hatásával – foglalkoznak.

Suggested Citation

  • Répászky Márk Tamás, 2018. "Erasmus+ turizmus? A tanulási és utazási formák metszéspontjai: Az Erasmus-program és a turizmus kapcsolata," Prosperitas, Budapest Business University, vol. 5(1), pages 154-165.
  • Handle: RePEc:bbs:prospe:v:5:y:2018:i:1:p:154-165
    as

    Download full text from publisher

    File URL: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1501/1/Prosperitas-Junior-2018-1.-szam-Repaszky-Mark-Tamas.pdf
    File Function: original version
    Download Restriction: no
    ---><---

    References listed on IDEAS

    as
    1. Helena Cvikl & Nataša Artič, 2013. "Can mentors of Erasmus student mobility influence the development of future tourism?," Tourism and Hospitality Management, University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, vol. 19(1), pages 83-95, May.
    Full references (including those not matched with items on IDEAS)

    Most related items

    These are the items that most often cite the same works as this one and are cited by the same works as this one.
    1. Répászky Márk Tamás, 0. "Erasmus+ turizmus? A tanulási és utazási formák metszéspontjai: Az Erasmus-program és a turizmus kapcsolata," Prosperitas, Budapest Business School, vol. 2018(1), pages 154-165.
    2. Tomás M. Bañegil-Palacios & M. Isabel Sánchez-Hernández, 2018. "The Challenge to Foster Foreign Students’ Experiences for Sustainable Higher Educational Institutions," Sustainability, MDPI, vol. 10(2), pages 1-16, February.

    Corrections

    All material on this site has been provided by the respective publishers and authors. You can help correct errors and omissions. When requesting a correction, please mention this item's handle: RePEc:bbs:prospe:v:5:y:2018:i:1:p:154-165. See general information about how to correct material in RePEc.

    If you have authored this item and are not yet registered with RePEc, we encourage you to do it here. This allows to link your profile to this item. It also allows you to accept potential citations to this item that we are uncertain about.

    If CitEc recognized a bibliographic reference but did not link an item in RePEc to it, you can help with this form .

    If you know of missing items citing this one, you can help us creating those links by adding the relevant references in the same way as above, for each refering item. If you are a registered author of this item, you may also want to check the "citations" tab in your RePEc Author Service profile, as there may be some citations waiting for confirmation.

    For technical questions regarding this item, or to correct its authors, title, abstract, bibliographic or download information, contact: Zsolt Kovács (email available below). General contact details of provider: https://edirc.repec.org/data/bgfbuhu.html .

    Please note that corrections may take a couple of weeks to filter through the various RePEc services.

    IDEAS is a RePEc service. RePEc uses bibliographic data supplied by the respective publishers.