IDEAS home Printed from https://ideas.repec.org/a/bbs/multid/v2014y2014i1p95-113.html
   My bibliography  Save this article

Marketing-menedzsment eszközök a kulturális turizmus piacán

Author

Listed:
  • Kovács László
  • Rónavári-Kedves László
  • Varga István

Abstract

Publikációnk célja, hogy felhívjuk a turizmus meghatározó döntéshozó szereplőinek figyelmét arra, hogy a turizmus fejlesztése elkerülhetetlen komplex fejlesztési koncepció nélkül, ami feltételezi továbbá a hatékony és eredményes marketing-menedzsment szemléletet és annak sikeres alkalmazását is. Vizsgálatunk – amit a hivatkozott irodalom vizsgálatának szintézise alapján értünk el – igazolta, hogy a komplex turisztikai termékek tervezése és fejlesztése során a niche marketing komoly lehetőségeket kínál. A niche felismerése rendkívüli innovációs készséget feltételez, alapvető célja a vevő aktivizálása és bevonása a saját fogyasztási folyamatának alakításába. Alapvető feltételnek tartjuk a fenntartható turizmus megteremtése érdekében, hogy jöjjön létre egy állandó, törvényileg legitim egyeztetési fórum is, ahol a szektor minden szereplője véleményezési jogkörrel rendelkezik a turizmust érintő változások kapcsán.

Suggested Citation

  • Kovács László & Rónavári-Kedves László & Varga István, 2014. "Marketing-menedzsment eszközök a kulturális turizmus piacán," Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok, Budapest Business University, vol. 2014(1), pages 95-113.
  • Handle: RePEc:bbs:multid:v:2014:y:2014:i:1:p:95-113
    as

    Download full text from publisher

    File URL: https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/1225/1/Kov%C3%A1cs_R%C3%B3nav%C3%A1ri-Kedves_Varga2014-1-mod-2018.pdf
    File Function: original version
    Download Restriction: no
    ---><---

    More about this item

    Statistics

    Access and download statistics

    Corrections

    All material on this site has been provided by the respective publishers and authors. You can help correct errors and omissions. When requesting a correction, please mention this item's handle: RePEc:bbs:multid:v:2014:y:2014:i:1:p:95-113. See general information about how to correct material in RePEc.

    If you have authored this item and are not yet registered with RePEc, we encourage you to do it here. This allows to link your profile to this item. It also allows you to accept potential citations to this item that we are uncertain about.

    We have no bibliographic references for this item. You can help adding them by using this form .

    If you know of missing items citing this one, you can help us creating those links by adding the relevant references in the same way as above, for each refering item. If you are a registered author of this item, you may also want to check the "citations" tab in your RePEc Author Service profile, as there may be some citations waiting for confirmation.

    For technical questions regarding this item, or to correct its authors, title, abstract, bibliographic or download information, contact: Zsolt Kovács (email available below). General contact details of provider: https://edirc.repec.org/data/bgfbuhu.html .

    Please note that corrections may take a couple of weeks to filter through the various RePEc services.

    IDEAS is a RePEc service. RePEc uses bibliographic data supplied by the respective publishers.